Бокс на MEGOGO під загрозою? Спортивний директор медіа-сервісу – про співпрацю з Top Rank. Боксу на кабельному ТБ в США більше не буде.

У ніч на 27 липня в США відбувся наразі останній боксерський турнір, що транслюватиме лінійне телебачення. 22-річний пуерториканець Ксандер Заяс (21-0, 13 КО) зустрінеться з 28-річним мексиканцем Хорхе Гарсією Пересом (33-4, 26 КО) в бою за чемпіонський пояс у першій середній вазі.

Це буде останній турнір промоутерської компанії Top Rank, що транслюватиметься на кабельному телеканалі ESPN. Якщо нічого не зміниться, це означатиме кінець епохи боксу в США на лінійному ТБ.

Детально про причини таких змін у боксерському подкасті 12х3 на трьох платформах:

– Spotify

– Apple podcast

Турніри Top Rank на ESPN на постійній основі транслювали на українському медіа-сервісі MEGOGO. Для цього треба було мати підписки від «Оптимальної» і вище – в них входять спортивні пакети.

Показували не тільки поєдинки українців, а й турніри в Японії, які часто проходили в обід вівторка чи середи. Протистояння в Австралії, які теж нерідко могли відбутись посеред неділі. Фактично, MEGOGO донедавна був головним боксерським транслятором в Україні. Тепер Top Rank та ESPN – все. Ми запитали спортивного директора MEGOGO Артема Панченка про те, чи бачитимемо ми бокс далі з такою ж регулярністю

– Що фінал співпраці Top Rank та ESPN змінить для нашого глядача? Наскільки я бачу, Заяса в розкладі немає. Де транслюватиметься Top Rank незрозуміло. Queensberry та інші компанії домовляються з DAZN. Netflix теж намагається в бокс. Які плани у MEGOGO?

Ми працюємо над тим, щоб продовжити співпрацю з Top Rank. З перших днів повномасштабного вторгнення компанія Боба Арума активно підтримує Україну, і нас запевнили в тому, що вона продовжуватиме це робити.

Спробую описати загальну картину виклику, який стоїть перед Top Rank.

Зараз на ринку Сполучених Штатів Америки відбувається велика революція в споживання контенту, яка не зовсім помітна з України. Раніше всі телевізійні угоди між спортивними організаціями і Лігами були підписані з акцентом перш за все на кабельне телебачення, однак споживання кабельного телебачення в США падає рік за роком. За даними NBC News лише за останній рік впало на 20%. Це дуже серйозно відображається на спорті, наприклад, на деяких етапах сезону НБА, рейтинги трансляцій впали на 25%, однак хоч Ліга і покращила становище, та загальні показники сезону виявились всього на 2% нижче показників попереднього сезону, це все ж вплинуло на дохід НБА, що зріс на 7% замість прогнозованих 10% за минулий сезон.

Відповідно, серйозно змінились ввідні. На ESPN, продовжується практика скорочень персоналу, бо кабельне телебачення перестає приносити ті кошти, за рахунок яких працювала їх модель раніше. На ринок виходять Netflix, Amazon, Apple, Peacock, і активно придивляються в спортивну нішу, як у спосіб пробити певну стелю у споживанні існуючого контенту. Думаю що багато чого буде залежати від показників бою Канело – Кроуфорд на Netflix. Ринок США цього активно чекає.

– Є варіант, що Top Rank піде до DAZN? Туркі точно бажає зібрати всіх промоутерів в одному місці.

У цього потенційного співробітництва є велика проблема: часові слоти.

Туркі все ж працює на євразійський ринок, тому піти до нього означає відмовитись від прайм тайму для більшості своїх бійців, і можливо, потенційно втратити їх у майбутньому. Велика частина цих бійців в такому разі буде виступати в андеркардах фактично за середньоєвропейським часом, що означає, що топові латиноамериканські спортсмени можуть виходити в ринг у незручний для своєї ключової аудиторії час, напркилад, о дев’ятій або десятій ранку в Мексиці.

Це, імовірно, дуже критично, оскільки Top Rank має великий ростер бійців з Мексики, латиноамериканців загалом і чудові стосунки з місцевими промоутерами, продовжуючи активно їх розвивати. Мексика наразі має населення в чотири рази більше за Україну, і ще майже 40 мільйонів проживає в США тільки легально. Майже всі ці люди живуть в одному часовому слоті – тихоокеанському часі.

Втратити прайм-тайм для них, певно, означатиме обмеження фінансових можливостей, що призведе до стелі гонорарів. Є приклад зазначеного вище Канело, який боксував в Аравії о 6-й ранку за Києвом, бо інакше, я впевнений, він просто не вийшов би в ринг.

Всі вболівальники боксу в Україні бачили як це працює на прикладі Ломаченка і Усика на початку двадцятих. Вони обидва були дуже високо в P4P, однак всі знають, яка там була різниця в проникненні і в аудиторії, просто через те, що бої Олександра завжди були в зручний час для наших глядачів.

Зрозуміло, що це фактор, який така іменита і досвідчена компанія, як Top Rank не може не враховувати. Тому, можливо, наступна угода буде більш короткострокова, ніж попередні, які до цього звикли підписувати на 10 років і більше.

– Top Rank не може зафіксувати довгострокову угоду – це на скільки?

Зараз, на думку багатьох вболівальників боксу і експертів, промоутерський бізнес надзвичайно змінився, і всі гравці на ринку змушені його перезбирати і адаптуватись через проникнення саудівських грошей.

Раніше боротьба точилася за кожні 100 тисяч доларів гонорару, сьогодні ж на ринку з’явилися настільки значні кошти, що фінансова мотивація стала бути ключовим фактором. Очевидно, що багато боксерів орієнтуються саме на ці можливості — і це природно. Бокс залишається спортом із високим рівнем конкуренції, де кожна перемога — це результат величезної самовіддачі, а кожна поразка відкидає тебе на роки. Тому якщо молоді спортсмени вже у 23–25 років можуть отримувати гонорари, на які раніше виходили лише у 27–30, — вони мають повне право скористатися цим шансом. Вони ці гроші справді заслужили

Відповідно, це створює для багатьох учасників ринку касові розриви, між побажаннями боксерів і реальними грошима, які зараз може запропонувати падаюче кабельне телебачення США. Ринок перебудовується, середовище динамічне, і через це, зазвичай, обидві сторони намагаються рухатись в короткостроковому циклі: медіапартнер боїться переплатити, промоушн боїться недоотримати на дистанції.

Відповідно, на мою думку, мають зійтись десь посередині. Не виключаю, що Top Rank взагалі може почекати до бою Канело – Кроуфорд, і використати його успіх в переговорах з американськими стрімінгами, які собі теж захочуть власний боксерський продукт.

– Тобто, виходить, ситуація для нас така, що чекаємо, що вони вирішать з транслятором. Скоріш за все це буде коротша угода, але вони все одно планують показуватись у нас?

Так, нас запевнили, що Top Rank планує продовжувати показ в Україні після досягнення нової угоди.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *